Centrul de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare din cadrul Centrului Comunitar pentru Copiii cu Dizabilități Focșani- D.G.A.S.P.C. Vrancea, își va desfășura activitatea, începând de vineri, în Focșani, pe Str. Cuza Vodă nr.56.
Misiunea acestui serviciu social este asigurarea accesului copiilor cu tulburări de dezvoltare la următoarele servicii:
- diagnoza și intervenție precoce pentru copii cu tulburări de dezvoltare;
- educație specializată-programe educaționale de tip Teach;
- abilitare și reabilitatre, logopedie, servicii psihologice și pedagogice de recuperare, kinetoterapie;
- recreere –socializare ( excursii, tabere, serbări);
- consiliere psihologică;
- activități de parenting pentru părinții care au copii cu tulburări de dezvoltare.
Programele terapeutice implementate aici sunt individualizate, personalizate, în acord cu nivelul de dezvoltare al copilului, cu particularitățile sale iar materialele necesare pentru începerea terapiei au nivele diferite de complexitate – de la jucăriile generale pe care le are un copil în mediul său, la jucăriile specifice și adecvat structurate – materiale diferite (lemn, plastic, texturi), forme, culoare, grade de complexitate pentru a deservi atingerea obiectivelor pe toate ariile: autoservire și autonomie personală – abilitățile de viață, stimularea limbajului și dezvoltarea comunicării, motricitate fină și grosieră, socializarea și jocul, cogniția, stimulare și integrare senzorială.
Copiii aflați în evidențele centrului beneficiază de o îmbinare a intervențiilor psiho-comportamentale în context de grup cu cele de dezvoltare a autonomiei personale, activități recreative și de socializare, stimularea comunicării funcționale pentru valorificarea şi dezvoltarea maximă a potenţialului lor, în vederea integrării acestora în comunitate și a unei vieţi independente.
Centrul de Terapii Recuperatorii pentru Copii cu Tulburări de Dezvoltare își propune ca prin programe de conștientizare, dar și prin continuarea serviciilor gratuite de diagnostic precoce și evaluare psihologică complexă, să contribuie la diagnosticarea timpurie, încă de la primele semne ale tulburării, astfel încât, prin programele personalizate de terapie, un numar cât mai mare de copii sa beneficieze de șansa unei vieți cât mai aproape de normalitate.