Cadrele didactice de la Școala Gimnazială ”Anghel Saligny” au mers în Italia în cadrul unui proiect ERASMUS

0
81

Școala Gimnazială Anghel Saligny Focșani desfășoară proiectul KA122 ERASMUS+ “DESCHIS PENTRU INCLUZIUNE”, finanțat de Uniunea Europeană cu Nr.: 2023-1- RO 01KA122- SCH-000127368 în perioada septembrie 2023- septembrie 2024. Activitățile prevăzute în proiect, vizează dezvoltarea competentelor cadrelor didactice,  de a implementa principiile Educației Incluzive în școala de masă. Activitățile specifice vizează sesiuni observative cu instituții partenere din Uniunea Europeană, stagii practice desfășurate în cadrul școlii, studiu individual și  lucrul în echipă.

Prima mobilitate, la care a participat o echipa formată din trei cadre didactice: Vucmanovici Rodica, Dima Silvia si Grigoriu Ramona, a fost de tip Job Shadowing- activități de observare și învățare, formare de competențe și motivare a cadrelor didactice, ce a vizat incluziunea elevilor cu nevoi speciale în școala de masă. Aceasta a avut loc între 30 octombrie- 3 noiembrie 2023.

Stagiul observativ s-a desfășurat la  Institutul  ”Gramsci” din Prato – Italia și a avut ca scop îmbogățirea experienței legate de folosirea  metodelor și procedeelor  educației formale, în procesul de incluziune a elevilor cu CES. Sub sloganul ”Camminiamo insieme per trovare ciascuno la propria strada”, echipa de profesori ai școlii italiene a demonstrat cum pot fi adaptate conținuturile, metodele și mijloacele de învățământ la nevoile speciale ale acestor elevi, precum și  modalități de îmbunătățire a managementului clasei din care aceștia fac parte. Am putut observa cum functioneaza echipa interdisciplinara, cum decurg activitatile de sprijin dar si atelierele de lucru în cadrul claselor mixte.

Exemplele de bune practici care au făcut obiectul mobilității au fost diseminate cadrelor didactice din școală în cadrul workshopului ”Educația incluzivă în școala de masă”, desfășurat vineri, 17 noiembrie 2023, în incinta bibliotecii Școlii ”Anghel Saligny”.

Numărul mare de participanți la această activitate a relevat faptul că profesorii din unitatea noastră sunt interesați în găsirea soluțiilor optime de incluziune a elevilor cu cerințe educative speciale, de munca în echipă și că sunt deschiși către dobândirea de noi aptitudini și competențe.