Cinci cadre didactice de la Școala Gimnazială „Anghel Saligny” Focșani, prezente într-o activitate internațională de învățare Erasmus+ în Barcelona

0
131

În perioada 12 – 19 mai 2024, a avut loc a doua mobilitate în cadrul proiectului „DESCHIS PENTRU INCLUZIUNE”, finanțat prin programul Erasmus+ KA122 (nr. de referință 2023-1-RO01-KA122-SCH-000127368). Proiectul, implementat de Școala Gimnazială „Anghel Saligny” din Focșani, Vrancea, în perioada septembrie 2023 – septembrie 2024, își propune să promoveze incluziunea educațională pentru elevii cu nevoi speciale.

Mobilitatea a fost organizată de Europass Teacher Academy din Barcelona, Spania, și a reunit cadre didactice din Germania, Italia, Ungaria și Spania. Școala Gimnazială „Anghel Saligny” a fost reprezentată de profesorii Lazăr Răzvan, Buzatu Liliana, Tudoroiu Săndica, Badașcă Loredana și Manolache Mirela. Aceștia au participat la cursul de formare „Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs in Every Classroom”.

 

Obiectivele cursului

Cursul a avut ca obiective:

*Identificarea elevilor cu nevoi speciale, inclusiv cei din spectrul autism și cu dizabilități intelectuale.

*Aplicarea metodelor și strategiilor de predare-învățare-evaluare pentru dezvoltarea abilităților intelectuale și a autonomiei personale și sociale a elevilor cu nevoi speciale.

*Îmbunătățirea colaborării între școală și familie.

Sub îndrumarea formatorului cursului, Paula Rodriguez, psiholog și profesor specialist în comunicare, cei cinci profesori au abordat temele esențiale ale cursului, printre care:

*Definirea nevoilor speciale la elevi.

*Introducerea și prezentarea unor tehnici și strategii de învățare pentru elevii cu autism, deficit de atenție sau hiperactivitate.

*Diversitatea și incluziunea școlară, inclusiv exemple de bune practici.

*Elemente esențiale în relația școală-familie, cu accent pe diferențierea între rolul profesorului și cel al părintelui.

*Importanța implicării comunității în procesul de învățare.

 

Schimb de experiențe și activități practice

Activitățile de lucru individuale și în grup, precum și schimburile de experiențe între participanți au contribuit semnificativ la dezvoltarea competențelor didactice ale profesorilor. Aceștia au avut ocazia să învețe unii de la alții și să împărtășească strategii și tehnici de învățare eficiente.

 

Program cultural în Barcelona

Pe lângă activitățile educaționale, programul cultural a oferit participanților oportunitatea de a descoperi aspecte ale culturii locale. Vizitele la Universitatea din Barcelona, Muzeul Național de Artă al Cataloniei, Casa Batlló – Gaudí, Poble Espanyol și Casa Amatller au îmbogățit experiența participanților și au oferit momente de relaxare și inspirație.

Proiectul „DESCHIS PENTRU INCLUZIUNE” continuă să fie un exemplu de bune practici în domeniul educației incluzive, demonstrând angajamentul Școlii Gimnaziale „Anghel Saligny” de a crea un mediu educațional accesibil și adaptat pentru toți elevii.