Proiectul drumului expres Focșani – Brăila a mai făcut un pas înainte. La licitația organizată pentru proiectare și execuția drumului au fost depuse cinci oferte. Printre acestea se află și cea depusă de firmele omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, care construiește cea mai mare parte din Autostrada A7.
Ofertanții sunt:
WEBUILD SPA-MILANO (Italia)
Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct
Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company
Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management
Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD
Pricipalele caracteristici prevăzute în contract sunt:
73,5 km lungime traseu
2 benzi pe sens
57 structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate)
6 parcări de scurtă durată
spații de servicii tip S1
perdele forestiere
6 noduri rutiere:
1) Nod rutier Focșani x A7
2) Nod rutier Milcovul (DN23A)
3) Nod rutier Măicănești (DN23)
4) Nod rutier Corbu (DN23)
5) Nod rutier Siliștea (DJ221C)
6) Nod rutier Brăila
Valoarea estimată a acestui obiectiv de investiții este de 5,53 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027.
Durata contractului este de 42 luni, din care 6 luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru etapa de execuție.
”Drumul Expres Focșani-Brăila, cu lungime de 73 kilometri, va asigura legătura între Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani (A7), Podul peste Dunăre de la Brăila, Drumul Expres Brăila-Galați (DEx 6), Tulcea și Constanța. Contractul a fost licitat într-un singur lot, devenind, astfel, cel mai lung tronson de drum de mare viteză care va fi construit în cadrul unui singur contract”, a anunțat Compania Națională de Investiții Rutiere.