Circulația pe podul de la Valea Sării a fost restricționată pentru a nu se prăbuși

0
137

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Vrancea a hotărât ca podul peste pârâul Cheii, la Valea Sării, de pe DJ 205D, să aibă traficul restricționat la 7,5 tone în perioada 14-19 noiembrie și complet blocat în perioada 20 noiembrie- 04 decembrie.

Urmare a notificării constructorului de a limita și închide complet traficul pe podul mai sus menționat, Consiliul Județean Vrancea a sesizat Instituția Prefectului Vrancea pentru o hotărâre a Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Vrancea. Decizia vine în contextul în care, în urma evaluărilor, s-a constatat pericolul iminent de prăbușire în cazul menținerii circulației fără restricții de trafic.

Potrivit CJ Vrancea, lucrările au început în iulie 2020, după care au fost sistate și reluate în septembrie 2024. Proiectul de consolidare și reabilitare a fost demarat în anul 2020, în cadrul Programului Național de Dezvoltare Locală (PNDL 2), contractul de execuție a fost semnat pe 24 iulie 2020, iar ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 4 noiembrie 2020

„Acest pod era deja în lucru atunci când am preluat mandatul. În prezent, nu putem decât să respectăm solicitările experților pentru a închide temporar circulația și a preveni orice pericol pentru vrânceni. Prioritatea noastră este siguranța locuitorilor din județ, iar măsurile luate sunt esențiale pentru a evita un potențial dezastru. Înțelegem disconfortul creat, dar vă asigur că depunem toate eforturile pentru a asigura o rută ocolitoare sigură și accesibilă și pentru a finaliza lucrările în condiții optime de siguranță”, a declarat Nicușor Halici, președintele Consiliului Județean Vrancea.

Lucrările de reabilitare vizează un pod cu o vechime de 67 de ani și care este cel mai mare și mai vechi pod în arc din județul Vrancea. În perioada în care circulația va fi închisă, traficul va fi deviat pe o rută ocolitoare corespunzător semnalizată, prin comunele Vrâncioaia, Păulești și Bârsești, pentru a permite continuitatea circulației în zonele afectate, respectiv localitățile Năruja, Vrâncioaia, Nistorești, Paltin, Spulber și Nereju.

“Tot ce voi dori să realizez ca investiții publice o voi face în consultare cu unitățile administrativ teritoriale din Vrancea, cu mediul de afaceri și printr-o  consultare publică, pentru a avea cele mai bune soluții și pentru optimizarea investițiilor. Podul în cauză este esențial pentru zona respectivă și din acest motiv, nu putem bloca dezvoltarea unei zone geografice, dar aceste investiții trebuiesc realizate cu un impact cât mai mic asupra vrâncenilor. Am preluat această investiție care nu mai poate fi oprită, dar mă voi asigura că va fi finalizată într-un timp cât mai scurt și la standarde europene, pentru că și proiectul actual nu are prevăzută lățimea corespunzătoare a podului pentru două sensuri de trafic și am solicitat și am promisiunea că toate lucrările vor fi realizate conform standardelor în materie”, a spus Nicușor Halici, într-un comunicat de presă al Consiliului Județean Vrancea.