Departamentul pentru Românii de Pretutindeni a început evaluarea cererilor de finanțare, odată cu încheierea primei sesiuni pentru depunerea proiectelor solicitanților care vor să obțină finanțare nerambursabilă. Procedura de evaluare constă în patru etape:
- Examinarea 𝐩𝐫𝐞𝐥𝐢𝐦𝐢𝐧𝐚𝐫𝐚̆ 𝐚 𝐞𝐥𝐢𝐠𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚̆ț𝐢𝐢 𝐬𝐨𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐧𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 ș𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢
- C𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐨𝐬𝐚𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐟𝐢𝐧𝐚nț𝐚𝐫𝐞
- E𝐯𝐚𝐥𝐮𝐚𝐫𝐞𝐚 ș𝐢 𝐚𝐩𝐫𝐨𝐛𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫
- C𝐨𝐧𝐭𝐞𝐬𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐫𝐞𝐳𝐮𝐥𝐭𝐚𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐞𝐯𝐚𝐥𝐮𝐚̆𝐫𝐢𝐢
Ultima etapă a procesului de evaluare se adresează numai solicitanților care se consideră nedreptățiți de rezultatele procesului de evaluare, selectare și aprobare a dosarului de finanțare.
”Am încheiat de curând prima sesiune pentru depunerea de proiecte care urmează să beneficieze de finanțare nerambursabilă din partea DRP pe anul 2020. Consider că una dintre cele mai importante caracteristici ale unei instituții publice este transparența, motiv pentru vă invit să consultați pașii procesului de evaluare și să ne urmăriți pe site-ul nostru și pe rețelele de socializare. Vom reveni cu vești noi cât de curând”, a spus secretarul de stat Ovidiu Burdușa, șeful Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.
Mesajul secretarului de stat Ovidiu Burdușa
”Odată cu încheierea primei sesiuni pentru depunerea proiectelor, am intrat în etapa evaluării cererilor de finanțare”, a anunțat secretarul de stat Ovidiu Burdușa.📌 Procedura de evaluare este constituită din patru momente:1️⃣ 𝐄𝐱𝐚𝐦𝐢𝐧𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐫𝐞𝐥𝐢𝐦𝐢𝐧𝐚𝐫𝐚̆ 𝐚 𝐞𝐥𝐢𝐠𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐢 𝐬𝐨𝐥𝐢𝐜𝐢𝐭𝐚𝐧𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬̦𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢În această etapă a evaluării, solicitanții primesc un răspuns cu numărul de înregistrare al cererii. DACĂ responsabilul de proiect consideră necesar, va solicita prin e-mail documente suplimentare, sau clarificări, în funcție de specificul proiectului. Solicitantul are obligația să răspundă în cel mult 5 zile lucrătoare. Dacă termenul nu este respectat, Finanțatorul își rezervă dreptul de a respinge cererea de finanțare.2️⃣ 𝐂𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐨𝐬𝐚𝐫𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐧𝐭̦𝐚𝐫𝐞Dacă proiectul și solicitantul întrunesc condițiile de eligibilitate, responsabilul de proiect va solicita completarea dosarului de finanțare cu o serie de documente, precum: ▪️ CV▪️ Declarația de eligibilitate – 𝐀𝐍𝐄𝐗𝐀 𝐧𝐫. 𝟓▪️ În situația în care reprezentantul legal al solicitantului sau persoana împuternicită de acesta nu este cetățean român, solicitantul va depune declarația privind apartenența la identitatea culturală română – 𝐀𝐍𝐄𝐗𝐀 𝐧𝐫. 𝟒▪️ Declarație cu privire la prelucrarea și transmiterea datelor cu caracter personal – 𝐀𝐍𝐄𝐗𝐀 𝐧𝐫. 𝟔▪️ Extras de cont▪️ Documente specifice, în funcție de natura activităților derulate în proiect – 𝐀𝐍𝐄𝐗𝐀 𝐧𝐫. 𝟏𝟑▪️ Dovada contribuției financiare proprii (de exemplu extras de cont prin care se poate face dovada existenței a 5% din valoarea finanțării solicitate, contracte de voluntariat, parteneriat, sponsorizare sau altele asemenea care au legătură cu activitățile din proiect și care dovedesc existența unui parteneriat cu alte persoane fizice sau juridice) ❗ Anexele solicitate se regăsesc în 𝐆𝐡𝐢𝐝𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐟𝐢𝐧𝐚𝐧𝐭̦𝐚𝐫𝐞 𝐧𝐞𝐫𝐚𝐦𝐛𝐮𝐫𝐬𝐚𝐛𝐢𝐥𝐚̆, disponibil aici 🔗➡ http://www.mprp.gov.ro/web/documente-necesare-depunerii-de-proiecte/Solicitantul va transmite documentele în format electronic, la adresa 📩proiecte@mprp.gov.ro, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare.👉🏻 DACĂ este cazul, responsabilul de proiecte POATE solicita documente suplimentare sau clarificări, la care solicitantul are obligația să răspundă în cel mult 5 zile lucrătoare.3️⃣ 𝐄𝐯𝐚𝐥𝐮𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐚𝐩𝐫𝐨𝐛𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫În această etapă dosarele de finanțare se evaluează de Comisia de evaluare a proiectelor, programelor și acțiunilor, în baza unor criterii de selecție, conform regulamentului de organizare și funcționare al comisiei, disponibil pe site-ul nostru. 📊Rezultatul evaluării și aprobării proiectelor se va afișa pe pagina 🔗➡ www.mprp.gov.ro, secțiunea FINANȚARE.4️⃣ 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐞𝐬𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐫𝐞𝐳𝐮𝐥𝐭𝐚𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐞𝐯𝐚𝐥𝐮𝐚̆𝐫𝐢𝐢Ultima etapă a procesului de evaluare se adresează numai solicitanților care se consideră nedreptățiți de rezultatele procesului de evaluare, selectare și aprobare a dosarului de finanțare. Aceștia pot formula o contestație – 𝐀𝐍𝐄𝐗𝐀 𝐧𝐫. 𝟕, care va cuprinde: ▪️ Datele de identificare ale contestatarului▪️ Titlul proiectului▪️ Motivele contestării▪️ Semnătura contestatarului sau a împuternicitului acestuiaȚinând cont de situația actuală generată de pandemia cu noul coronavirus, recomandăm transmiterea contestațiilor pe e-mail, la adresa 📩 proiecte@mprp.gov.ro, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatelor.Contestațiile vor fi soluționate de către comisia de contestații, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea perioadei de depunere a acestora, prin 𝐀𝐃𝐌𝐈𝐒 sau 𝐑𝐄𝐒𝐏𝐈𝐍𝐒.Rezultatul contestațiilor va fi publicat pe pagina 🔗➡ www.mprp.gov.ro, secțiunea FINANȚARE.‼ Motivele de respingere a proiectelor vor fi comunicate solicitanților numai la cererea acestora, în termen de 10 zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor.🤝 Vă mulțumim pentru interesul acordat sesiunii de finanțare nerambursabilă pe anul 2020! Vom reveni cu vești noi cât de curând!
Publicată de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni pe Joi, 30 aprilie 2020