Sâmbătă, 23 noiembrie 2024, echipa de robotică Cyberlis76 de la Liceul Teoretic „Ioan Slavici” din Panciu a desfășurat o vizită la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității din București. Evenimentul s-a înscris în proiectul ROBOLIS, finanțat de Consiliul Județean Vrancea, și a avut ca scop atât dezvoltarea personală și profesională a elevilor, cât și consolidarea relațiilor de echipă.
În prima parte a vizitei, elevii au explorat oportunitățile academice și de carieră oferite de domeniile psihologiei și științelor educației. Aceștia au descoperit rolul psihologiei în înțelegerea comportamentului uman și a dinamicii grupurilor, precum și aplicabilitatea principiilor educaționale în proiectele lor de robotică.
A doua parte a întâlnirii a fost dedicată activităților de team building și îmbunătățirii eficienței echipei. Cu sprijinul cadrelor didactice universitare – conf. univ. dr. Iuliana Mihaela Lazăr, lect. univ. dr. Cornelia Ștefănescu și conf. univ. dr. Firuța Antoaneta Tacea – membrii echipei Cyberlis76 au învățat tehnici de gestionare a provocărilor ce pot apărea în timpul sezonului competițional.
Vizita s-a încheiat cu o sesiune susținută de prof. univ. dr. Ion Ovidiu Pânișoară, directorul Departamentului de Formare a Profesorilor, care le-a vorbit elevilor despre importanța comunicării eficiente. Acesta a subliniat relevanța ascultării active și a clarității în exprimare, prezentând aceste abilități drept esențiale pentru succesul în competiții și în viață.
Elevii au considerat întâlnirea extrem de utilă, sesiunile interactive oferindu-le perspective noi și soluții aplicabile pentru proiectele viitoare. „Mulțumim cadrelor didactice de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației pentru primirea călduroasă și sprijinul oferit. Suntem inspirați să continuăm cu mai multă încredere și motivație!”, a declarat prof. Daniela Gavril, coordonatoarea echipei Cyberlis76.
Proiectul ROBOLIS, prin astfel de activități, demonstrează importanța colaborării dintre mediul educațional și cel academic, contribuind la formarea unor generații de tineri bine pregătiți și motivați să performeze în domeniul roboticii și nu numai.