Începând cu data de 10 iunie, locuitorii județului Vrancea pot solicita noul model al cărții de identitate electronice (CEI) la Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vrancea.
Eliberarea noii cărți de identitate se face gratuit, în baza finanțării prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), până în luna iunie 2026.
Programările se efectuează exclusiv online.
Pentru a beneficia de noul document, vrâncenii trebuie să se programeze în prealabil, exclusiv online, accesând platforma oficială: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta
Documente necesare (prezentate în original în ziua programării):
Actul de identitate actual
Certificatul de naștere
Certificatul de căsătorie sau de divorț (dacă este cazul)
Dovada domiciliului (ex. extras de carte funciară)
Informații suplimentare:
Noul document se eliberează în termen de maximum 15 zile lucrătoare
Cărțile de identitate clasice nu mai sunt emise de SPCJEP Vrancea – se emite doar varianta electronică
Ridicarea se face exclusiv de la sediul SPCJEP Vrancea; nu este posibilă livrarea la domiciliu
Avantajele cărții de identitate electronice:
Înlocuiește cardul național de sănătate
Permite călătoria în statele membre ale Uniunii Europene
Nu mai este necesară eliberarea unui nou act la schimbarea domiciliului
Format modern, compact – tip card bancar
”Pentru informații suplimentare privind documentația și pașii de urmat, accesați platforma dedicată sau contactați Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vrancea (Str. Republicii nr.64, Focșani, tel. 0237 230 041, contact@evpvn.ro)”, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Județean Vrancea.