Polițiștii au vorbit cu elevii Colegiului Național ”Unirea”  despre profesia de polițist

0
45

În primăvara anului școlar anterior, a luat naștere la Colegiul Național „Unirea” un proiect educațional a cărui țintă a fost orientarea profesională eficientă a elevului aflat la vârsta la care decizia cu privire la viitoarea sa profesie ar trebui conturată.

La deschiderea proiectului, inițiat de profesor Cristina Chiriac și coordonat de diriginții claselor a XI-a, care a purtat numele „Creionându-ți viitorul” (sugerând elevilor că este încă posibilă o corectare a unei decizii, poate doar trasată în creion), au participat liderii unor instituții de elită de la nivelul județului Vrancea: Tribunalul Vrancea, Consiliul Județean Vrancea, Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea, Spitalul Militar, clinica de stomatologie „DENTEXCEL”, firma ESTINVEST, B.O.R., C.J.R.A.E., Centrul de Educație Incluzivă „Elena Doamna”.

“Complexitatea actului educațional unirist nu s-a rezumat niciodată la sigla “CNU” din care să-și “hrănească” vlăstarele sub aspectul unei implementări superficiale a actului educațional. Maniera în care se conturează elita pornește de la crearea unei rampe de lansare, începând cu o cultură amplă, caracterizată de nivelul superior multidisciplinar, dar și din specificitatea practică, aplicativă, obținută prin metodele didactice moderne, de multe ori originale, individualizate, orientate spre profilul educațional. Profesorii Colegiului Centenar “Unirea” sunt mereu în căutarea unor soluții de eficientizare și modernizare a școlii și a educației, culminând cu proiectul prin care liderul unirist, profesorul Cornel Noană, a izbutit să pună bazele unui Centru de Științe Aplicate”, a spus profesorul Cristina Chiriac.

A doua etapă, aceea de desfășurare propriu-zisă, a fost deschisă de I.P.J. Vrancea, prin implicarea directă a Inspectorului șef, comisar-șef Remus Nica. Prin programul desfășurat în trei etape elevii participanți au fost pe de o parte atrași, pe de altă parte interesați de responsabilitățile acestei profesii.

Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea a urmărit prin această implicare familiarizarea celor care aleg să îmbrățișeze profesia de polițist cu tot ceea ce această carieră cere și oferă: pe de o parte responsabilitate, sacrificiu, pasiune, dar și activitatea concretă, urmare a unei pregătiri minuțioase.

”O astfel de experiență inedită oferă liceenilor posibilitatea de a cunoaște îndeaproape activitatea poliției și se dorește a fi a un real sprijin în educarea, informarea și îndrumarea elevilor în plan școlar și profesional .

Implicarea noastră în acest proiect s-a dorit a fi o primă lecție de educație pentru carieră. Ne bucurăm că am putut avea rolul privilegiat în procesul de informare și orientare în carieră, alături de îndrumătorul și inițiatorul acestui proiect, profesor Cristina Chiriac și ne dorim ca acestui demers  să i se alăture și celelalte unități școlare din județ”, a declarat inspectorul șef Remus Nica. .

Inspectoratul de Poliție Județean Vrancea

Dragă licean:

Vei lua una dintre cele mai importante decizii din viață! Învaţă pentru a şti, învaţă pentru a face, învaţă pentru a fi un real sprijin semenilor ! Ia această decizie în mod conștient! Ia-o cu grijă!. Ia-o cu forță și încredere în tine!

”Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.

Învaţă de la flăcări ce-avem de ars în noi,

Învaţă de la apă să nu dai înapoi.

Învaţă de la umbră să fii smerit ca ea,

Învaţă de la stâncă să-nduri furtuna grea.

Învaţă de la soare ca vremea s-o cunoşti,

Învaţă de la stele că ceru-i numai oşti.

Învaţă de la greieri – când umerii ţi-s grei

Şi du-te la furnică să vezi povara ei.”

La începutul acestei luni, premergător începerii noului an școlar,  elevi de clasa a XII-a din municipiul Focșani, însoțiți de profesor Cristina Chiriac, din cadrul Colegiului Național “Unirea”, au desfășurat activități la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, în cadrul proiectului intitulat “Tu ești următorul polițist!”.

Parteneriatele  școală – poliție privind alegerea unei meserii generează beneficii semnificative pentru toate părțile implicate: sunt benefice, în special, pentru că oferă tinerilor o cunoaștere și o experiență cu privire la universul muncii, o înțelegere a cerințelor de la locurile de muncă şi a aşteptărilor angajatorului, precum şi a relevanței formării profesionale pentru necesitățile angajatorilor.

La baza piramidei, esențial este dialogul părinte – copil. Copilul trebuie lăsat să-și exprime dorința pentru ceea ce vrea să facă mai târziu. Adesea, copilul știe mai bine decât părintele ce poate, cât poate și până unde vrea să ajungă.