Primăria Focșani a anunțat că a creat o nouă facilitate pentru a simplifica interacțiunea cu cetățenii și pentru a se alinia la prevederile Legii 9/2023. Astfel, a fost creată adresa de e-mail carte_identitate@focsani.info unde se poate transmite copia în format electronic a actului de identitate
Practic, de acum, cererea cetățeanului se transmite Primăriei Municipiului Focșani iar copia după cartea de identitate se transmite pe adresa de e-mail carte_identitate@focsani.info.
Ulterior, serviciul la care ajunge cererea trimisă de cetățean îi solicită funcționarului responsabil cu administrarea adresei de e-mail această copie, cu o evidență clară a persoanelor care au făcut această solicitare și motivele.
Le recomandăm cetățenilor să folosească această soluție, mult mai facilă decât să depună de fiecare dată câte o hârtie cu copia după buletin”, a anunțat Primăria Focșani.
Alte măsuri de debirocratizare adoptate de Primăria Municipiului Focșani se referă la publicarea din oficiu, de către fiecare serviciu din cadrul administrației locale, a informațiilor respectiv a modelelor de formulare de care are nevoie cetățeanul.
De asemenea, a fost eliminată obligația de depunere a copiilor legalizate de pe documente, acestea fiind înlocuite cu certificarea conformității cu originalul de către funcționarul municipalității.
Pe portalul eportal.focsani.info, focșănenii au acces online la 19 servicii gestionate de Municipiul Focșani:
depunere declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice;
depunerea declarației fiscale pentru stabilirea impozitului pe clădiri de persoanele juridice;
solicitare certificat fiscal;
solicitare istoric rol imobil;
solicitare Certificate de urbanism;
solicitare Autorizații construire;
solicitare Certificat de edificare a construcției;
solicitări de prelungire certificat;
urbanism sau autorizație construire;
declarație afișaj reclamă și publicitate;
eliberarea autorizației de transport;
eliberarea autorizației de taxi;
înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
solicitare eliberare Adeverință rol agricol;
solicitare declarare terenuri;
solicitare Recepție lucrări contracte noi;
solicitare eliberare autorizație taxi la înlocuire auto.