Acasă Educație Primele burse școlare vor fi plătite pe 20 noiembrie, pentru două luni

Primele burse școlare vor fi plătite pe 20 noiembrie, pentru două luni

0
16

Elevii care beneficiază de burse școlare vor primi primele sume din anul școlar 2026–2027 pe 20 noiembrie. Plata va include drepturile aferente lunilor septembrie și octombrie, potrivit metodologiei de acordare a burselor. Calendarul se aplică și elevilor din județul Vrancea.

În mod obișnuit, bursele sunt plătite de școli pe data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă. La începutul anului școlar există însă o excepție, pentru stabilirea beneficiarilor și centralizarea sumelor necesare.

Școlile transmit listele beneficiarilor până pe 20 octombrie

Unitățile de învățământ trebuie să transmită inspectoratelor școlare, până pe 20 octombrie, primele liste cu elevii beneficiari de burse.

Inspectoratele școlare au termen până pe 25 octombrie pentru transmiterea către Ministerul Educației și Cercetării a centralizărilor privind beneficiarii și sumele estimate pentru lunile septembrie și octombrie.

Ministerul va asigura fondurile necesare, în limitele bugetului aprobat, iar prima plată este programată pentru vineri, 20 noiembrie 2026.

Burse de merit de 450 de lei și burse sociale de 300 de lei

Cuantumurile burselor pentru anul școlar 2026–2027 au fost stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 738 din 18 septembrie 2026, publicată în Monitorul Oficial nr. 800 din 21 septembrie.

Bursa de merit este de 450 de lei lunar, în timp ce bursa socială și bursa tehnologică au fiecare un cuantum de 300 de lei lunar.

Bursele sociale se acordă și în perioadele de vacanță, cu respectarea condițiilor și excepțiilor prevăzute de metodologie.

În cazul burselor de merit și tehnologice, suma efectivă poate varia în funcție de numărul zilelor pentru care elevul are dreptul la bursă.

Astfel, deși plata din 20 noiembrie va acoperi două luni, nu toți beneficiarii vor primi automat dublul cuantumului lunar integral.

După prima plată, bursele vor fi achitate lunar, pe data de 20, pentru luna precedentă. Dacă această dată este nelucrătoare, plata se face în ziua lucrătoare anterioară.