Romanul „Eu sunt Malala”, scris de Malala Yousafzai, a unit elevii Liceului Tehnologic „G. G. Longinescu”, care sub îndrumarea doamnelor profesoare Ramona Tăbârcă și Ivan Mihaela s-au implicat într-un proiect interdisciplinar: literatură, istorie și educația plastică.
În prima etapă a proiectului, elevii, încurajați de profesoara de română, Ivan Mihaela, s-au lăsat purtați de magia cuvântului, s-au oprit, pentru mai mult timp, asupra fragmentelor care valorifică puterea oamenilor de a schimba lumea prin educație, au notat secvențe memorabile despre importanța școlii în dezvoltarea ființei umane și s-au lăsat sensibilizați de curajul și dorința infinită a Malalei de a merge la școală, riscându-și propria viață. Elevii au realizat numeroase planșe care valorifică tema romanului, educația, prin raportare la mărturisirile sugestive ale protagonistei. De asemenea, au fost evidențiate diferențele dintre realitate și ficțiune.
În cea de-a doua etapă a proiectului, sub atenta îndrumare a profesoarei de istorie, Ramona Tăbârcă, elevii au identificat modul în care drepturile copilului sunt încălcate în cadrul evenimentelor relatate, mai ales dreptul la educație. Elevii au prezentat minuțios importanța respectării dreptului femeilor la educație, au avut oportunitatea de a se pune în pielea personajului, exercițiu în urma căruia au conștientizat că, într-adevăr, școala oferă „aripi educației”.
În cea de-a treia etapă, literatura și educația plastică, au fost parcurși pașii în care copiii au reprezentat fragmentele discutate prin desene, imagini. În acest mod, tema educației a căpătat contur pentru fiecare echipă în parte. S-a observat implicarea afectivă a copiilor în actul ilustrării.
Activitatea s-a încheiat cu prezentarea posterelor, înmânarea semnelor de carte, aplauze, aprecieri și zâmbete generate de reflecția asupra citatului: „ Un copil, un profesor, o carte și un stilou pot schimba lumea”( Malala Yousafz).