Reglementarea activității de soluționare a petițiilor din competența Agenției pentru Protecția Mediului

0
128

În vederea asigurării condițiilor necesare exercitării dreptului de petiționare, persoanele fizice și/sau juridice au posibilitatea să primească informații utile și răspunsuri la cele mai frecvente întrebări din competența Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea, cu respectarea condițiilor de petiționare așa cum sunt prevăzute în OUG nr. 27/2002.

Petiția trebuie să conțină următoarele elemente:

  • datele de identificare ale petiționarului (nume, prenume, adresă, un număr de telefon la care petiționarul poate fi contactat);
  • semnătura;
  • aspecte relevante referitoare la subiectul petiției, evitându-se, pe cât posibil, detaliile inutile;
  • copii ale unor documente justificative (dacă este cazul).

„În cazul unei petiții colective, aceasta trebuie să cuprindă datele de identificare și semnătura a cel puțin unuia dintre petiționarii membri ai grupului”, precizează un comunicat de presă al Agenției pentru Protecția Mediului Vrancea.

Conform  Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor,

Art. 2. – În sensul prezentei ordonanţe, prin petiţie se înţelege cererea, reclamaţia, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poştă electronică, pe care un cetăţean sau o organizaţie legal constituită o poate adresa autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, companiilor şi societăţilor naţionale, societăţilor comerciale de interes judeţean sau local, precum şi regiilor autonome, denumite în continuare autorităţi şi instituţii publice.

 Art. 7. – Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează, potrivit prezentei ordonanţe.

De asemenea, petiţiile ilizibile, cele în care obiectul solicitării nu este clar, precum şi cele care conţin injurii şi expresii denigratoare la adresa instiţutiei sau a funcţionarilor publici, se clasează.

„Petițiile pot fi depuse direct la sediul APM Vrancea – Serviciul Relații cu Publicul din strada Dinicu Golescu nr. 2, Focșani,  pot fi transmise prin poștă  sau prin  e-mail la adresa office@apmvn.anpm.ro”, se arată în același comunicat.

Model de petiție: aici