Comitetul Județean pentru Situații de Urgență și-a făcut bilanțul activității pe anul 2021, într-o ședință care a avut loc joi. Anul trecut au avut loc nu mai puțin de 113 ședințe, din care două ordinare și 111 extraordinare. Cele mai multe probleme au fost cauzate de pandemia COVID – 19, însă autoritățile județene s-au confruntat și cu inundații, alunecări de teren, pesta porcina și alte probleme.
Principalele tipuri de risc gestionate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea, pe parcursul anului 2021, au fost:
- prevenirea și combaterea efectelor pandemiei generate de virusul SARS-CoV-2 (COVID-19);
- fenomenele meteorologice periculoase produse de precipitații sub formă de zăpadă în perioada – 15.03 – 17.03.2021, maxima fiind înregistrată la s.h. Nereju (comuna Nereju) – strat de zăpadă maxim 20 cm;
- fenomenele hidrometeorologice periculoase şi inundaţiile produse mai ales în perioadele: 15.03 – 18.03.2021 precipitații sub formă de ploaie – maxima fiind înregistrată la s.h. Nereju (comuna Nereju) – 86,5 l/mp; 23.03. – 24.03.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Ciuruc (comuna Câmpuri) – 22,8 l/mp; 14.04 – 15.04.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Puiești (jud. Buzău) – 19.5 l/mp; 19.05. – 21.05.2021 precipitații sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Tătaru (comuna Măicănești) – 26,8 l/mp; 31.05. – 04.06.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Lepșa (comuna Tulnici) – 43,8 l/mp; 18.06. – 26.06.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Lepșa (comuna Tulnici) 118,9 l/mp; 27.06. – 30.06.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Reghiu (comuna Reghiu) 78.8 l/mp; 20.07. – 21.07.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Tulburea (comuna Chiojdeni) 42 l/mp; 28.08. – 30.08.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată la s.h. Lepșa (comuna Tulnici) 55.9 l/mp; 11.12. – 12.12.2021 precipitaţii sub formă de ploaie, maxima fiind înregistrată s.h. Nereju (comuna Nereju) – 39,1 l/mp, producând pagube pe raza mai multor U.A.T.: Adjud, Andreiașu de Jos, Bârsești, Biliești, Boghești, Bolotești, Câmpineanca, Câmpuri, Cârligele, Chiojdeni, Cotești, Dumbrăveni, Dumitrești, Garoafa, Gura Caliței, Homocea, Mera, Movilița, Năruja, Negrilești, Nereju, Nistorești, Păulești, Păunești, Paltin, Ploscuțeni, Poiana Cristei, Pufești, Răcoasa, Reghiu, Soveja, Spulber, Suraia, Tulnici, Urechești, Valea Sării, Vârteșcoiu, Vidra, Vintileasca, Vizantea-Livezi, Vrâncioaia;
- reactivarea / activarea alunecărilor de teren din perioada martie 2021, aprilie – mai 2021, iunie – iulie 2021 și decembrie 2021, produse ca urmare a precipitaţiilor abundente căzute, s-au manifestat pe raza mai multor U.A.T.: Mera, Andreiașu de Jos, Nereju, Poiana Cristei, Chiojdeni, Spulber, Vidra, Dumitrești, Năruja Nistorești, Gura Caliței, Dumbrăveni, Vrâncioaia, Valea Sării și Vintileasca;
- seceta prelungită, inundațiile, grindina și înghețul târziu de primăvară la culturile agricole s-au manifestat pe parcursul anului 2021 pe raza mai multor U.A.T.: Focșani, Bolotești, Țifești, Popești, Movilița, Fitionești, Garoafa, Suraia, Biliești, Vulturu, Mărășești, Nănești, Sihlea și Pufești;
- prevenirea și combaterea epizootiei generate de răspândirea “Pestei Porcine Africane” pe parcursul anului 2021, au fost afectate exploatații de pe pe raza mai multor U.A.T: Golești, Dumbrăveni, Pufești, Urechești, Tulnici, Slobozia Bradului, Sihlea, Bălești, Străoane, Vânători, Nănești, Măicănești, Obrejița și Păunești.
Fenomenele meteorologice periculoase au produs pagube la nivelul unor unități administrativ teritoriale ceea ce a determinat înaintarea de rapoarte operative, iar în baza acestora comisiile mixte numite prin Ordin al Prefectului s-au deplasat în teren, ocazie cu care au fost încheiate 86 procese verbale privind constatarea şi evaluarea pagubelor, din care 74 procese verbale ca urmare a fenomenelor hidrometeorologice periculoase şi alunecărilor de teren, la nivelul U.A.T. Adjud, Andreiaşu de Jos (2), Bârsești, Bilieşti (2), Boghești, Bolotești (2), Bordești, Câmpineanca, Câmpuri (2), Cârligele, Chiojdeni (2), Cotești, Dumbrăveni(2) Dumitreşti (5), Garoafa, Gura Caliței (2), Homocea, Mera (3), Movilița, Năruja, Negrilești, Nereju (6), Nistoreşti, Paltin (4), Păuleşti (2), Păunești (2), Ploscuțeni, Poiana Cristei (2), Pufești, Răcoasa (2), Reghiu (2), Soveja (3), Suraia (1), Tâmboești, Tulnici, Urechești, Valea Sării (2), Vârteșcoiu, Vidra, Vintileasca (3), Vizantea-Livezi, Vrâncioaia și 12 procese verbale ca urmare a pagubelor produse la culturile agricole asociate fenomenului de inundații grindină și îngheț târziu de primăvară, la nivelul U.A.T. Focșani, Garoafa (2), Suraia, Biliești, Bolotești, Vulturu, Țifești, Popești, Vânători, Movilița, Fitionești.
Fenomenele meteorologice având ca efect seceta pedologică au produs pagube la nivelul unor unităţi administrativ teritoriale ceea ce a determinat înaintarea de rapoarte operative, iar în baza acestora comisiile mixte numite prin Ordin al Prefectului s-au deplasat în teren, ocazie cu care au fost încheiate 16 procese verbale privind constatarea şi evaluarea pagubelor la nivelul U.A.T. Mărășești (4), Sihlea (4), Pufești (6), Țifești și Nănești.
Constatările comisiilor mixte de validare a pagubelor, precum şi procesele verbale de calamitate şi fişele de identificare întocmite de administratorii de obiective afectate au stat la baza întocmirii a nouă rapoarte de sinteză privind apărarea împotriva inundaţiilor, accidentelor la construcţiile hidrotehnice şi secetei hidrologice, în județul Vrancea, șase rapoarte de sinteză privind pagubele înregistrate ca urmare a alunecărilor de teren, în județul Vrancea și un raport de sinteză cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului de inundații si grindină, în județul Vrancea.
Conform celor înscrise în rapoartele de sinteză au fost consemnate următoarele pagube: 8 case avariate, 31 de case inundate, 4 anexe gospodărești (inclusiv beciuri) avariate , 42 de anexe gospodărești ( inclusiv beciuri) inundate, 2 obiective economice avariate, 28 de poduri avariate, 35 de podețe și traversări pietonale avariate, 4,69 km de drumuri județene avariate, 32,35 km de drumuri comunale avariate, 141,68 km de străzi/ulițe avariate, 31,5 km de drumuri forestiere şi agricole avariate, 2,46 km de rețele alimentare cu apă și canalizare, o fântână, 49 de construcții hidrotehnice afectate, o apărare de mal, 54 de eroziuni de maluri, o gură de evacuare stație epurare, o împrejmuire stradală, un rezervor apă și o trecere provizorie prin albie, iar valoarea totală estimativă a pagubelor ridicându-se la suma totală de aproximativ 136313,3 lei.
Conform celor înscrise în rapoartele de sinteză au fost afectate ca urmare a alunecărilor de teren: o gospodărie, un pod, 60 m de drumuri naționale avariate, 480 m de drumuri județene avariate, 1,452 km de drumuri comunale avariate, 445 m de străzi/ulițe avariate, 150 m de alunecări de teren în apropierea locuințelor, 50 m alunecare de teren a malului stâng al râului Putna, 30 m alunecare de teren pe malul pârâului Groza și 400 m șanțuri colmatate, iar valoarea totală estimativă a pagubelor ridicându-se la suma totală de aproximativ 29665,1 lei.
Pentru îndepărtarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice periculoase manifestate s-a întocmit de către Instituţia Prefectului – judeţul Vrancea în colaborare cu Consiliul Județean Vrancea două proiecte de hotărâre de guvern privind acordarea de sprijin financiar.
Demersurile întreprinse s-au concretizat prin alocarea de sume din Fondul de intervenție la dispoziția Guvernului României prevăzut în bugetul de stat pe anul 2021, prin două Hotărâri de Guvern, respectiv prin H.G. nr. 778/2021 și H.G. nr. 992/2021, a fost alocată suma de 38.389 mii lei.
Conform situaţiei centralizate de Direcția Agricolă Județeană Vrancea la finalul activității de constatare şi validare a pagubelor, a rezultat un total de:
- 1179,09 ha ha de culturi agricole afectate de inundații, din care: porumb 303 ha, floarea soarelui 179,98 ha, orzoaică 11,19 ha, lucernă 190,03 ha, pășune 201,58 ha, plante nutreț 5,03 ha, grâu 148,83 ha, legume in câmp 2,69 ha, ovăz 32,16 ha, secara l9,35 ha, legume in spații protejate 0 ,18 ha, triticale 5,34 ha, orz 77,57 ha și ovăz 2,16 ha;
- 469,93 ha de culturi agricole afectate de grindină, din care: 432,7 ha viță de vie și 37,23 ha livadă;
- 1,83 ha livadă de cais afectată de înghețul târziu de primăvară;
- 579,81 ha de culturi agricole afectate de secetă pedologică din toamna anului 2021, din care: 288,49 ha zie și 291,32 ha rapiță.
Pentru îndepărtarea efectelor tipurilor de risc manifestate, instituțiile care asigură funcții de sprijin în cadrul comitetului au acționat, pe timpul manifestării situațiilor de urgență, cu forțe şi mijloace specifice în conformitate cu prevederile hotărârilor adoptate în cadrul C.J.S.U. Vrancea, la solicitarea președintelui comitetului şi în baza planurilor județene de apărare, a celor de intervenţii şi cooperare, sau conform planurilor de măsuri specifice.
În cadrul ședințelor au fost prezentate şi dezbătute planurile de acțiune, intervenție sau cele prevăzute de legislația în vigoare în domeniul situațiilor de urgență, acestea fiind întocmite sau, după caz, actualizate prin grija instituțiilor județene care asigură funcții de sprijin în cadrul comitetului şi a secretariatului tehnic permanent. În perioada supusă evaluării au fost aprobate următoarele planuri:
- Planul de activitate al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Vrancea pentru anul 2021;
- Planul Județean de Răspuns la Situații de Urgență Nucleară sau Radiologică al județului Vrancea;
- Planul de analiză şi acoperire a riscurilor actualizat pe anul 2020;
- Planul de măsuri şi acțiuni pentru evitarea producerii situațiilor de urgență ce se pot manifesta la nivelul judeţului Vrancea ca urmare a prognozelor meteorologice de caniculă;
- Planul de măsuri al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea pentru perioada sezonului rece 2021 – 2022;
- Planul de activitate al Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Vrancea pentru anul 2022.
Pentru crearea cadrului legal de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse în cadrul şedinţelor Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea au fost adoptate 248 hotărâri.
Pentru buna funcționare a comitetului județean, în scopul ducerii la îndeplinire a unor hotărâri adoptate, precum şi pentru crearea cadrului legal de desfăşurare a unor activităţi pe linia prevenirii situaţiilor de urgenţă, Prefectul judeţului Vrancea, în calitate de preşedinte al Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea, a emis 53 de ordine, acestea vizând în principal:
- actualizarea componenței nominale a Comiteului Județean pentru Situații de Urgență Vrancea;
- constituirea unor comisii mixte de validare şi evaluare a pagubelor la nivelul unor unități administrativ teritoriale;
- constituirea unor comisii mixte de validare și evaluare a pagubelor în agricultură;
- aprobarea Programului acțiunii de verificare a modului în care au fost salubrizate cursurile de apă și au fost realizate și întreținute șanțurile și rigolele din județul Vrancea, pentru asigurarea secțiunilor de scurgere a apelor mari;
- convocarea comisiei de evaluare în vederea dosarelor de despăgubire Pestă Porcină Africană.
Pe linia apărării împotriva inundaţiilor:
Din punct de vedere hidrologic anul 2021a fost un an în care totalul precipitațiilor căzute s-a situat aproape de norma locului, cantitățile lunare de precipitații înregistrate la 35.4% din stațiile hidrometrice fiind peste mediile lunare multianuale ale locului. Menționăm că, pe parcursul anului, precipitațiile au avut o distribuție neuniformă, alternând unele perioade mai ploioase respectiv lunile ianuarie, martie, iunie, perioade apropiate de normal respectiv lunile aprilie, august, decembrie si perioade secetoase respectiv lunile februarie, mai, iulie, septembrie, octombrie si noiembrie.
La Stația Meteorologica Focșani s-a înregistrat o cantitate anuală de precipitaţii de 460,5 l/mp, fata de 521,6 l/mp norma locului. În județ precipitația maximă în 24 de ore s-a înregistrat la s.h. Lepsa în data de 18.06.2021, respectiv 69.1 l/mp. Cantitatea maximă anuală de precipitaţii s-a înregistrat la s.h. Nereju (comuna Nereju), respectiv 908,7 l/mp, cantitate apropiată de cantitatea maximă de precipitații din 2016, înregistrată la s.h. Colacu (comuna Valea Sării) de 1068,4 l/mp.
În cursul anului au fost verificate şi, unde a fost cazul, respectiv la 24 de unităţi administrative teritoriale, au fost reactualizate planurile locale de apărare împotriva inundaţiilor, fenomenelor meteorologice periculoase și accidentelor la construcțiile hidrotehnice pentru intervalul 2018 – 2021.
Cu această ocazie s-au efectuat şi instruiri cu membrii comitetelor locale referitor la conținutul planurilor de apărare, reactualizările efectuate şi gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de inundaţii. De asemenea s-a verificat funcţionarea fluxului informațional în cazul producerii unor fenomene hidrometeorologice periculoase şi dacă sunt afişate la sediul primăriilor, în locuri vizibile, materialele informative privind situaţiile de urgenţă generate de inundaţii.
Pe linia prevenirii și apărării împotriva efectelor seismelor şi alunecărilor de teren:
În anul 2021 a fost organizată activitatea de investigare post seism a construcţiilor de pe teritoriul judeţului Vrancea şi s-a participat cu personal de specialitate în cadrul comisiilor mixte numite prin ordin de prefect, pentru inventarierea efectelor pagubelor provocate de manifestarea unor factori de risc (fenomene meteorologice periculoase şi alunecări de teren).
Pe linia apărării împotriva fenomenelor generate de epidemii:
Direcţia de Sănătate Publică Vrancea, în colaborare cu instituţiile care asigură membrii în cadrul grupului de suport tehnic, au demarat pe parcursul anului 2021 acţiuni în baza atribuţiilor conferite de lege privind coordonarea şi organizarea asistenţei medicale în caz de calamităţi, dezastre, catastrofe şi alte situaţii deosebite, precum şi pentru coordonarea acordării primului ajutor calificat împreună cu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Anghel Saligny” al Judeţului Vrancea şi cu Unitatea de Primire Urgenţe, după cum urmează:
- s-a asigurat cu prioritate asistența medicală pentru persoanele cu afecțiuni a căror evoluție poate fi influențată negativ de temperatura crescută a factorilor de mediu, având în vedere influența generală a acestui fenomen meteorologic asupra sănătății populației;
- în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea Coronavirusului SARS-CoV-2 și al instituirii stării alertă pe întreg teritoriul României, au fost transmise către Unitățile Administrativ Teritoriale, unitățile de învățământ, cabinetele medicale și unitațile economice informații cu privire la recomandările Direcției de Sănătate Publică Vrancea, în rândul populației, pentru adoptarea unor comportamente prin care să se prevină factorii de risc;
De asemenea, Serviciul de Ambulanță Județean Vrancea, în contextul pandemiei de SARS-CoV-2 a elaborat și implementat o serie de proceduri de lucru pentru prevenirea infectării personalului din unitate și s-au luat măsuri în vederea asigurării resurselor pentru testarea antigen SARS-CoV-2 a populației (RT-PCR și teste rapide antigen).
Pe linia apărării împotriva epizootiilor:
În anul 2021, Direcția Sanitară Veterinară și Pentru Siguranța Alimentelor Vrancea, prin compartimentele de specialitate, a efectuat acțiuni sanitar – veterinare de supraveghere a stării de sănătate a efectivelor de animale, conform prevederilor legale în vigoare.
Acțiuni specifice derulate:
- a fost confirmată evolutia a 30 focare de Pestă Porcină Africană din care unul evoluând la porcul domestic din exploatații comerciale industriale, 27 în exploatații nonprofesionale și 2 focare evoluând la mistreți:
- s-a monitorizat permanent circulaţia animalelor vii, precum şi a produselor provenite de la acestea;
- monitorizarea respectării normelor sanitar-veterinare, privind protecţia şi bunăstarea animalelor;
Pe linia apărării împotriva accidentelor chimice:
În luna iulie a anului 2021 Agenţia pentru Protecţia Mediului Vrancea a fost notificată de către OMV PETROM S.A UPSTREAM ASSET MOLDOVA cu privire la producerea unui incident de poluare, cauzat de apariția unei spărturi pe conducta de injecție de la OMV MARKETING SA PARC BURCIOAIA – Adjud la sonda nr. 503:
- A fost afectată o suprafață de cca. 40 mp teren proprietate privată, s-au scurs cca. 300 litri apă de zăcământ;
- Au fost luate măsuri de izolare a conductei și s-a intervenit pentru remedierea avariei și a terenului afectat;
- Toate măsurile impuse de către Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Vrancea au fost îndeplinite de către agentul poluator.
Pe linia apărării împotriva incendiilor de pădure:
În anul 2021, prioritatea grupului de suport tehnic s-a îndreptat către aplicarea măsurilor de prevenire a situaţiilor de urgenţă generate de acest tip de risc. Astfel, au fost demarate, prin intermediul Inspecţiei de Prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Anghel Saligny” al judeţului Vrancea, în colaborare cu serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, reprezentanţii Direcţiei Silvice Vrancea şi Gărzii Forestiere Focșani, campanii de informare în rândul populaţiei.
Pe linia apărării avariilor la sistemele de comunicaţii și informatică:
În cursul anului 2021 nu s-au înregistrat avarii în rețelele de telecomunicații. Activitatea grupului de suport tehnic a avut în atenție, în mod principal, următoarele aspecte:
- asigurarea funcționalității neîntrerupte și la parametri optimi a infrastructurii Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112;
- asigurarea nevoilor de comunicații/suport pentru instituțiile statului, în contextul pandemiei de coronavirus:
– au fost asigurate servicii de comunicații date, voce, videoconferință pentru buna funcționare a activității Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției, Direcției de Sănătate Publică Vrancea, Centrelor de Vaccinare și spitalului suport Covid Adjud;
– pentru instituțiile implicate au fost puse la dispoziție platforme integrate de aplicații – Corona-Forms, AlerteMS, RoVaccinare -, inclusiv soluții de acces și echipamente aferente;
– au fost operaționalizate soluții de tip Call-Center și aplicații suport pentru programarea în Centrele de Vaccinare și eliberarea certificatelor digitale UE.
DIRECŢII DE ACŢIUNE PENTRU EFICIENTIZAREA ACTIVITĂŢII COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ
Pentru eficientizarea activităţii, Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea îşi propune următoarele direcţii de acţiune:
- continuarea aplicării cu fermitate a măsurilor pentru prevenirea și combaterea pandemiei COVID-19;
- continuarea aplicării cu fermitate a modificărilor legislative în domeniul prevenirii incendiilor;
- elaborarea regulamentelor de gestionare a situațiilor de urgență specifice tipurilor de risc, în conformitate cu prevederilor H.G. 557/2016;
- menţinerea la un nivel corespunzător al cooperarării interinstituţionale între componentele comitetului;
- creșterea ponderii măsurilor proactive şi de educare preventivă a populaţiei, printr-o implicare constantă a tuturor instituţiilor reprezentate în cadrul comitetului, precum şi a comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă.
- scăderea timpului de răspuns la intervenţii în situaţii de urgenţă.
În ceea ce priveşte activitatea comitetelor locale se impune luarea următoarelor măsuri:
- stabilirea şi alocarea de către consiliile locale, prin proiectul de buget, a fondurilor necesare desfăşurării tuturor activităţilor pe linia situaţiilor de urgenţă, achiziţionarea de materiale necesare intervenţiei în vederea realizării/menţinerii stocurilor conform normativelor în vigoare şi cu respectarea celor consemnate în planul local de asigurare cu resurse umane, materiale şi financiare;
- valorificarea surselor de finanţare externe, atrase pe bază de proiecte, pentru asigurarea unei dotări corespunzătoare şi derularea unor campanii de informare preventivă a populaţiei;
- implicarea şi sprijinirea demersurilor iniţiate de I.S.U.J. Vrancea în deschiderea de noi puncte de lucru, cu scopul asigurării unui timp de răspuns la intervenţii în situaţii de urgenţă cât mai scăzut;
- creşterea mentalităţii de autoprotecţie în cadrul comunităţilor locale.
Concluzia activității CJSU: situații de urgență au fost gestionate eficient și s-au diminuat riscurile
Prin activitatea desfăşurată de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea, instituţiile cu atribuţii în managementul tipurilor de riscuri generatoare de situaţii de urgenţă, precum şi de către comitetele locale, premergător şi pe timpul manifestării situaţiilor de urgenţă, s-a reuşit diminuarea efectelor diferitelor tipuri de risc manifestate, în scopul principal de a apăra viaţa şi sănătatea populaţiei, mediul înconjurător, valorile materiale şi culturale importante.
Măsurile de intervenţie întreprinse la nivel judeţean şi local, precum şi coordonarea eficientă şi unitară a intervenţiilor au făcut posibilă reducerea efectelor situaţiilor de urgenţă înregistrate, evitarea pierderilor de vieţi omeneşti şi reluarea cu operativitate a activităţilor sociale din zonele afectate.
De asemenea prin modul profesionist şi operativ de constituire, prin ordin de prefect, a comisiilor de evaluare a consecinţelor urmare a manifestării situaţiilor de urgenţă a făcut ca rapoartele de sinteză întocmite la nivel judeţean să conţină date certe, raportate la situaţia reală din teren. Documentația prevăzută de lege a fost transmisă în timp util autorităților administrației publice centrale, lucru ce a făcut posibilă includerea tuturor pagubelor înregistrate la nivelul județului Vrancea în hotărârile de guvern prin care au fost alocate sume din fondul de intervenție aflat la dispoziția guvernului pentru refacerea infrastructurii afectate.
În concluzie, se poate aprecia că activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Vrancea s-a desfăşurat în condiţii bune, instituţiile cooptate în cadrul comitetului îndeplinindu-și atribuțiile ce le revin, reuşindu-se astfel gestionarea eficientă a situaţiilor de urgenţă produse pe teritoriul judeţului Vrancea.