Locuitorii Focșaniului pot solicita și obține documente de la Primăria Focșani în format electronic prin intermediul portalului informatic eportal.focsani.info. Acesta a fost realizat pentru a reduce aglomerația la ghișee și pentru a crește numărul de servicii electronice oferite către cetățeni.
Focșănenii au acces online la 19 servicii gestionate de municipalitate.
Solicitările pot fi depuse electronic de pe orice dispozitiv: telefon mobil – tabletă – desktop. La depunerea unei cereri, cetățenii primesc un număr de înregistrare, informaţie necesară prin care se asigură urmărirea stadiului documentelor.
Prin portal este disponibil serviciul de programări online care permite cetățenilor să se programeze la ghișee pentru a beneficia de serviciile oferite de către Primărie.
Lista serviciilor electronice disponibile prin portal:
depunere declarație fiscală pentru stabilirea impozitului pe teren în cazul persoanelor fizice;
depunerea declarației fiscale pentru stabilirea impozitului pe clădiri de persoanele juridice;
solicitare certificat fiscal;
solicitare istoric rol imobil;
solicitare Certificate de urbanism;
solicitare Autorizații construire;
solicitare Certificat de edificare a construcției;
solicitări de prelungire certificat
urbanism sau autorizație construire;
📌declarație afișaj reclamă și publicitate;
eliberarea autorizației de transport;
eliberarea autorizației de taxi;
înregistrarea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
radierea vehiculelor care nu se supun înmatriculării;
solicitare eliberare Adeverință rol agricol;
solicitare declarare terenuri;
solicitare Recepție lucrări contracte noi;
solicitare eliberare autorizație taxi la înlocuire auto.
”Mai mult de atât, pe lângă documentele pe care le pot solicita on-line, cetățenii pot sesiza diverse incidente sau situații cu care se confruntă la nivelul Municipiului care vor fi publicate pe o hartă în sistem geo-spațial (GIS) ❗️
Noul portal informatic este doar o parte a unui proiect finanțat cu fonduri europene care a vizat digitalizarea administrație publice focșănene.
Proiectul „Viziune şi performanţă prin implementarea unor instrumente de planificare strategică, sisteme de managementul calităţii /performanţei şi a unor sisteme informatice inovative la nivelul Municipiului Focşani” s-a desfășurat în perioada 21 noiembrie 2018 – 21 decembrie 2022, ȋn baza contractului de finanţare semnat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. Proiectul a fost cofinanțat prin Programul Operaţional Capacitate Administrativă 2014 – 2020”, informează Primăria Focșani.
Obiectivele proiectului sunt:
Realizarea unei strategi de dezvoltare durabilă 2021 – 2027 a municipiului Focșani;
Implementarea unui sistem de management al performanței BSC;
Extinderea sistemului actual de management al calității ISO 9001-2015;
Implementarea unei platforme informatice front-office de tip ,,portal” pentru asigurarea accesului online la 19 servicii gestionate de municipiu, inclusiv componenta de hartă geospațială;
Implementarea unei platforme informatice back-office pentru managementul fluxului de lucru al dosarelor, cu module pentru semnare electronică și management arhivă configurată;
Realizarea unei arhive electronice de documente;
Instruirea personalului din cadrul Municipiului Focșani în domeniul managementului strategic, managementul performanței, managementul calității, utilizarea sistemelor informatice implementate.
Valoarea totală a proiectului – 4.229.441,77 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile – 4.032.897,23 lei.